Breaking News
Loading...
sábado, 1 de agosto de 2015

Info Post


L'obra del Jardí del MuVIM, el cost del qual s'aproximà als 4 millons d'euros, recorregué un llarc camí en diverses interrupcions per l'aparició de restants arqueològics i polèmics debats com la idea, que no s'arribà a realisar, de construir un auditori en el pati anexe.



Fa uns anys, quan les obres del Jardí de l'Hospital o Jardí del MuVIM (Museu Valencià de la Ilustració i Modernitat) es portaren a terme, era impensable que dita obra fora guardonada en la posteritat en algun premi. Pero lo que era més impensable encara és que eixe premi fora el del millor jardí del món. I és que els jardins del carrer Hospital de la ciutat, han segut guardonats en el Premi “The Pla Award 2015″ en la categoria d'Espai Públic, destacant per damunt dels més de 500 proyectes de tot el planeta que concorrien al premi en les diferents categories.



L'entrega d'estos premis tingué lloc en el Palau de Congressos de Milà, en el marc del “Architectural Forum Perspective 2015″, racó a on anualment s'entreguen estos premis creats per la revista italiana “The Pla”. La cita, que ya s'ha convertit en un event de referència mundial per a l'arquitectura i la construcció, fomenta “la calitat i la innovació” dels espais repartits per tot lo món.



El proyecte, que en el seu dia fon finançat per la Conselleria d'Infraestructures i eixecutat per la Diputació, fon eixecutat per l'arquitecte sevillà Guillermo Vázquez Consuegra. L'idea era fer una prolongació del museu, que també ell va construir, i en la que volgué recuperar i posar de relleu els restants de l'antic Hospital General i la Facultat de Medicina que va sorgir junt al centre sanitari.



En els seus inicis, la mescla de pedra, rajola i metal deixava en segon pla l'arborat. En l'actualitat tot ha canviat. El contrast és maravellós i, per eixemple, prova d'això és la zona, la que vos he mencionat ans respecte a l'auditori, anexada i que dona continuació a l'espai vert: El Pati dels Tarongers. Esta plaça simi-afonada en escalinates i grans estanteries, es compon d'un preciós arborat en el que destaca el taronger sobre pedres de l'antic restant arqueològic restaurat i integrat a l'entorn.

Escultura a la Mar Mediterrànea 
Aixina puix, els jardins del carrer Hospital són, per tant, el millor espai públic en jardí de tot lo món, gràcies a la idea innovadora i màgica de superpondre modernitat i antiguetat, construint un espai vert en els propis restants del derribe de l'antic hospital valencià junt a l'edifici del MuVIM.

¿Teniu excusa per a no visitar el millor jardí del món?


Entrar en Facebook
Perfil de Tuiter
Entrar en Google Plus
Nostre canal de YouTube
Nostre canal en Ivoox
Entra en el nostre Flickr
Blobic
Descarrega't la nostra App per a Android
Descarrega't la nostra App per a Iphone





La obra del Jardín del MuVIM, cuyo coste se aproximó a los 4 millones de euros, recorrió un largo camino con varias interrupciones por la aparición de restos arqueológicos y polémicos debates como la idea, que no se llegó a realizar, de construir un auditorio en el patio anexo.



Hace unos años, cuando las obras del Jardín del Hospital o Jardín del MuVIM (Museo Valenciano de la Ilustración y Modernidad) se llevaron a cabo, era impensable que dicha obra fuera galardonada en la posteridad con algún premio. Pero lo que era más impensable aún es que ese premio fuera el del mejor jardín del mundo. Y es que los jardines de la calle Hospital de la ciudad, han sido galardonados con el Premio "The Plan Award 2015" en la categoría de Espacio Público, destacando por encima de los más de 500 proyectos de todo el planeta que concurrían al premio en las diferentes categorías.



La entrega de estos premios tuvo lugar en el Palacio de Congresos de Milán, en el marco del "Architectural Forum Perspective 2015", rincón donde anualmente se entregan estos premios creados por la revista italiana "The Plan". La cita, que ya se ha convertido en un evento de referencia mundial para la arquitectura y la construcción, fomenta "la calidad y la innovación" de los espacios repartidos por todo el mundo.



El proyecto, que en su día fue financiado por la Conselleria de Infraestructuras y ejecutado por la Diputación, fue ejecutado por el arquitecto sevillano Guillermo Vázquez Consuegra. La idea era hacer una prolongación del museo, que también él construyó, y en la que quiso recuperar y poner de relieve los restos del antiguo Hospital General y la Facultad de Medicina que surgió junto al centro sanitario.



En sus inicios, la mezcla de piedra, ladrillo y metal dejaba en segundo plano el arbolado. En la actualidad todo ha cambiado. El contraste es maravilloso y, por ejemplo, prueba de ello es la zona, la que os he mencionado antes respecto al auditorio, anexada y que da continuación al espacio verde: El Patio de los Naranjos. Esta plaza semihundida con escalinatas y grandes estanterías, se compone de un precioso arbolado en el que destaca el naranjo sobre piedras del antiguo resto arqueológico restaurado e integrado en el entorno.

Escultura al Mar Mediterráneo
Así pues, los jardines de la calle Hospital son, por tanto, el mejor espacio público en jardín de todo el mundo, gracias a la idea innovadora y mágica de superponer modernidad y antigüedad, construyendo un espacio verde con los propios restos del derribe del antiguo hospital valenciano junto al edificio del MuVIM.

¿Tienes excusa para no visitar el mejor jardín del mundo?

Entrar en Facebook
Perfil de Tuiter
Entrar en Google Plus
Nostre canal de YouTube
Nostre canal en Ivoox
Entra en el nostre Flickr
Blobic
Descarrega't la nostra App per a Android
Descarrega't la nostra App per a Iphone



0 comentarios:

Publicar un comentario